مرکز مشاوره زندگی | مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، غرب تهران، گیشا


بدن من مال منه بدن من مال منه

بدن من مال منه

آموزش گروهی تله‌های زندگی آموزش گروهی تله‌های زندگی

آموزش گروهی تله‌های زندگی

در سه دوره به صورت جداگانه برگزار خواهد شد
گروه درمانی در مرکز مشاوره زندگی گروه درمانی در مرکز مشاوره زندگی

گروه درمانی در مرکز مشاوره زندگی

ثبت نام در چهارمین دوره ی گروه درمانی آغاز شد.
وقت دهی اینترنتی وقت دهی اینترنتی

وقت دهی اینترنتی

آخرین مطالب سایت
RSS
فهرست و مشخصات کارگاه های آموزشی ویژه متخصصان
RSS
تسهیلات و تخفیف ها
 

تسهیلات مرکز زندگی برای توسعه­ی آموزش حرفه­ای روانشناسان و مشاوران


به لطف خدا و پشتیبانی متخصصان توانمند و نام­آور و در سایه استقبال در خور توجه دانشجویان و دانش­آموختگان روانشناسی کشور، گام های سودمندی را در آموزش حرفه­ای روانشناسی برداشته است.

با توجه به درخواست شرکت­کنندگان در کارگاه­های آموزشی و به منظور تسهیل حضور همکاران بیشتری از حرفه، مرکز زندگی در نظر گرفته است تسهیلات زیر را برای شرکت در کارگاه های آموزشی تخصصی روانشناسی زمستان ۱۳۹5 اعمال نماید.

     1-به دلیل جایگاه رفیع فعالان عرصه آموزش، مشاوران شاغل در وزارت آموزش و پرورش  می­توانند در دو کارگاه      تخصصی از تخفیف ۱۰ درصدی برخوردار شوند.

2-برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به ازای هر کارگاه تخصصی تخفیف ۱۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

3-  چنانچه فردی تمایل به شرکت در بیش از یک کارگاه داشته باشد به ازای کارگاه­های دوم به بعد ۵ درصد تخفیف اعمال خواهد شد.

4-روانشناسان و مشاوران معرفی شده از کلیه ارگان­ها  و سازمان­ها، در صورتی که حداقل ۵ نفر باشند، به ازای هر کارگاه تخصصی تخفیف ۱۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

 

تبصره: استفاده از تسهیلات بند ۲ و ۳ به صورت همزمان بلامانع است.

دریافت گواهی ها از طریق پست

تسهیلاتی جدید برای شرکت کنندگان شهرستان ها

با توجه به اینکه گواهی شرکت در کارگاه ها با یک فاصله زمانی از سازمان نظام روانشناسی دریافت می شود بر این اساس مرکز زندگی در نظر گرفته است برای افراد متقاضی کارگاه­های آتی که مقیم شهرستان ها هستند در صورت علاقمندی آنها با اخذ وجهی، مقدمات ارسال پستی گواهی­ ها را فراهم آورد.  

EasyDNNNews
تغییر کن تا کامروا شوی!
مدیر سایت

تغییر کن تا کامروا شوی!

نقشۀ راه توانمندی

مترجم:

علی فیضی

 

برای این که اوضاع تغییر کند، یکی باید یک جایی کاری متفاوت انجام بدهد؛ شاید آن یک نفر شما باشید یا گروه شما باشید. آن فرد یا گروه را تصور کنید.

هر انسانی در وجودش یک فیل هیجانی و یک سوارکار منطقی دارد و برای تغییر کردن  این بخش بایستی با هم سازگار بشوند. چگونه؟ از طریق طی کردن سه مرحله و طی کردن هر مرحله نیازمند برداشتن سه گام است.

 

مراحل تغییر رفتار

مرحلۀ اول

سوارکار را هدایت کن

 

گام اول: نقاط درخشان را دنبال کن

دنبال این بگرد که قبلاً در چنین مواردی یا موارد مشابه چه اقداماتی انجام دادهای و مفید واقع شده است؟  آن اقدام را اگر ممکن بود تکرار کن؛ اگر ممکن نبود ببین چگونه میتوان رفتاری شبیه آن انجام بدهی

گام دوم: گام به گام اقدامات لازم را بنویس و مشخص کن.

غرق تصویر بزرگتر نشو بلکه به رفتارهای مشخص فکر کن.

گام سوم: به مقصد اشاره کن.

تغییر وقتی راحتتر است که بدانی میخواهی دقیقاً به کجا برسی و چرا رسیدن به آنجا برایت ارزشمند است.

 

مرحلۀ دوم

به فیل انگیزه بده

 

گام اول: احساسات مربوط به هدف را بیدار کن (حسش کن)

صرف دانستن یک چیز منجر به تغییر نمیشود، کاری کن که خودت (یا دیگرانی که میخواهی رفتارشان تغییر کند) آن را حس  کنی (حس کنند). انگیزهای برای تغییر رفتار پیدا کن؛ آن را به عمیقترین ارزشهایت ارتباط بده یا حداقل به این سوال پاسخ بده که برای چه میخواهم تغییر کنم؟ این تغییر رفتار مرا در کدام مسیر مطلوب زندگی پیش میبرد؟

گام دوم: تغییر را کوچک کن

تغییر را آنقدری گام به گام و بخش بخش کن که فیل زیاد اذیت نشود.

گام سوم: تعداد همهدفهایت را زیاد کن

حسی از هویت بین یک گروه از همهدفها بساز و حالت ذهنی رشدمدار در گروه تزریق کن

 

 

مرحلۀ سوم

به مسیر شکل بده

گام اول: محیط را سازمان بده

وقتی محیط تغییر کند، رفتار هم تغییر میکند پس محیط را تغییر بده.

گام دوم: عادت بساز

وقتی رفتار عادتی شد؛ رایگان میشود: یعنی سوارکار دیگر نیازی به زور زدن ندارد؛ پس راههایی برای ساختن و تقویت عادت متصل به هدف پیدا کن.

گام سوم: دومینو را به راه بینداز

رفتار شیوع پیدا میکند؛ راهی پیدا کن دیگران هم انجامش بدهند.


چارت تغییر رفتار

 

هدف

به محیط شکل بده

چطور میتوانی با مهندسی محیط انجام رفتار را برای فیل راحتتر کنی؟

به فیل انگیزه بده:

چه شور و اشتیاقی در جستجوی این هدف وجود دارد؟ آن تمایل و شوق را مشخص و برجسته کن.

هدایت سوارکار:

هدف را تا حد ممکن روشن بنویس

 

مطلب قبلی تمرین عامدانه: راهنمایی‌هایی برای درمانگران تازه‌کار
مطلب بعدی ویژگی‌های رواندرمانگر ممتاز
چاپ
752 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

لطفا برای ارسال نظر وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید

x
ویژه مطالعه، به تفکیک متخصصان و عموم (به توضیح مقابل گروه توجه شود)
0 227

مرزبندی های درمان

برای یک رابطه سالم مرزبندی بسیار ضروری است. در خصوص درمانگران، مرزها فقط مربوط به دوستان و خانواده و همکاران نمی شود بلکه در رابطه با مراجعان نیز ضروری است.

0 255

چطور گفتگوهای سخت و انرژی بر را پیش ببریم؟

بیشتر افراد از مکالمات چالش برانگیز نفرت دارند. مکالمات سخت و چالش برانگیز عبارتند از: صحبت درباره خبری ناخوشایند، بحث درمورد یک موضوع حساس یا صحبت درباره اشتباهی که پیش آمده و یا چیزی که باید تغییر کند.

RSS
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی



جستجو در سایت مرکز مشاوره زندگی
راهنمای جستجو
نوع مثال نکات
فازی سلام~ عباراتی که به لغت "سلام" نزدیک هستند، به عنوان مثال "کلام"
شامل عبارت سوز* عباراتی که با لغت "سوز" شروع می شوند، به عنوان مثال "سوزناک" و همچنین خود لغت "سوز"
عین لغت فرسیکا عباراتی که دقیقا شامل لغت "فرسیکا" هستند
عین عبارت "مرجع متخصصین دی ان ان" عباراتی که دقیقا شامل عبارت "مرجع متخصصین دی ان ان" هستند
یا پورتال سوئیت مواردی که شامل لغات "پورتال" یا "سوئیت" و یا هر دو هستند.
پورتال یا سوئیت
و +پورتال +سازمانی مواردی که شامل لغات "پورتال" و "سازمانی" هستند
ترکیبی (فنآوری یا خلاقیت) و فرسیکا مواردی که شامل لغت "فرسیکا" بوده و همچنین بایستی شامل لغات "فنآوری" و/یا "خلاقیت" باشند
تعداد نتایج در هر صفحه:
select
این گزینه نشانگر برچسب های مورد استفاده برای محدود کردن نتایج جستجو می باشد.
این گزینه نشانگر فیلتر زمانی مورد استفاده برای محدود کردن نتایج جستجو می باشد.
select
این گزینه فیلتر مورد استفاده برای محدود کردن نتایج جستجو می باشد.
select
این گزینه نشانگر کلیدواژه های مورد نظر می باشد که نتایج جستجو بایستی دقیقا شامل آنها باشند.