مقالات روانشناسی: مطالب علمی روانشناسی متخصصان و عموم

ویژه مطالعه

 

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، در راستای بخشی از رسالت خود که همانا ارتقای دانش روانشناختی متخصصان و نیز عموم مردم به ویژه مراجعان مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره می باشد، قصد دارد مطالبی را با عنوان ویژه مطالعه فراهم و انتشار نماید. از مخاطبان محترم سایت مرکز انتظار می رود گاه گاهی به این صفحه از سایت مراجعه نمایند و از همکاران متخصص مرکز و دیگر اعضای حرفه انتظار می رود نسبت به تهیه و ارسال مطالب اقدام نمایند تا با نام خودشان در سایت منتشر شود.

 

 

جلوگیری از پرخوری هیجانی در طول همه گیری کووید 19
جلوگیری از پرخوری هیجانی در طول همه گیری کووید 19
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

جلوگیری از پرخوری هیجانی در طول همه گیری کووید 19

پرخوری هیجانی نه تنها کمکی به تسکین هیجانی نمی کند بلکه در نهایت باعث احساس پشیمانی، نفرت، اضافه وزن و مشکلات جسمی نیز می شود.

کورتنی وارن

 

1.از احساساتتان آگاه تر شود وبه خودتان اجازه دهید بدون خورد غذا، احساساتتان را تجربه کنید: مدام از خودتان بپرسید الان چه احساسی دارم؟ آیا نیازم به خوردن از روی گرسنگی است یا هیجانی که تجربه می کنم؟ هیجان را کاملا در بدن خود مشاهده کنید و زمانی را صرف توجه به تمایل و وسوسه ای که به خوردن دارید صرف کنید.

2.ماشه چکان ها را بشناسید: فکر کنید چه زمان هایی شما بیشتر پرخوری می کنید و چه زمان هایی کمتر می خورید؟ شاید محرک ها بیرونی باشند و شاید درونی. مثلا دیدن فیلم یا شلوغ کردن بچه ها می تواند محرک بیرونی باشد که سراغ غذا و خوراکی بروید. محرک درونی می تواند زمانی باشد که با همسرتان دعوا کرده اید یا اضطراب آینده دارید یا غیره. 

از خودتان بپرسید چه چیزی مقاومت در برابر وسوسه را سخت می کند؟چه مواقعی چه غذاهایی ر هوس می کنید؟

3.خوراکی هایتان را آگاهانه انتخاب کنید و تا جای ممکن از ماشه چکان ها دور بمانید: نوع خوراکی و زمان خوردن آن را خودتان انتخاب کنید.

از خودتان بپرسید: آیا بعد از خوردن فلان خوراکی حس خوبی خواهم داشت؟ آیا بعد از خوردن فلان چیز پشیمان خواهم شد یا اینکه خوم انتخاب کرده ام این خوراکی را در این ساعت بخورم؟ چه چیزی را باید تغییر دهم تا بتوانم هیجان های ناخوشایندم را تحمل کنم و سراغ پرخوری نروم؟

4.هر لحظه از نو شروع کنید: اگر روز سختی داشتید و سبک خورد و خوراکتان را دوست نداشتید دوباره شروع کنی. هر لحظه می توانید متفاوت زندگی کنید.

 

 

حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است:

محمدصادق، عاطفه. (1398). جلوگیری از پرخوری هیجانی در طول همه گیری کووید 19. برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی HTTP://MRMZ.IR/ 

 

مطلب قبلی چرا برخی افراد همچنان بیرون می روند و در خانه نمی مانند؟
مطلب بعدی زندگی با وسواس در طول کووید-19
چاپ
409 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x
اخبار و رویدادهای جدید
0 14962

کارگاه های عموم

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی