مقالات روانشناسی: مطالب علمی روانشناسی متخصصان و عموم

ویژه مطالعه

 

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، در راستای بخشی از رسالت خود که همانا ارتقای دانش روانشناختی متخصصان و نیز عموم مردم به ویژه مراجعان مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره می باشد، قصد دارد مطالبی را با عنوان ویژه مطالعه فراهم و انتشار نماید. از مخاطبان محترم سایت مرکز انتظار می رود گاه گاهی به این صفحه از سایت مراجعه نمایند و از همکاران متخصص مرکز و دیگر اعضای حرفه انتظار می رود نسبت به تهیه و ارسال مطالب اقدام نمایند تا با نام خودشان در سایت منتشر شود.

 

 

مقابله با ناامیدی در زندگی
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

مقابله با ناامیدی در زندگی

بورلی فلاکسینگتون
مترجم: عاطفه محمدصادق
(این متن به سفارش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی تهیه و تنظیم شده است)

 وقتی هیچ چیز در زندگی قابل پیش بینی نیست، ناامیدن شدن تا حدی طبیعی است. این موضوع می تواند از بچگی شروع شود؛ (والدینتان والدین خوبی نیستند، معلمتان در مدرسه زورگویی می کند، دوستانتان بی هیچ دلیلی از شما روی بر می گردانند) یا دیر تر در زندگی اتفاق بیفتد؛ کسی که دوستش دارید به شما خیانت می کند،شغلی که دوست دارید از دست می دهید و غیره. جمله معروفی هست که می گوید:چه خوشبخت است کسی که هیچ انتظاری ندارد.
 برای عبور از ناامیدی، ساده است که انتظاری وجود نداشته باشد؟ این کار در دنیایی که از شما انتظار زیادی دارد سخت است. روش های زیر می تواند شما را تا حدی از ناامیدی بیرون بیاورد.

 1.بدانید که ناامیدی برای هرکسی اتفاق می افتد و برای شما هم اتفاق افتاده است: هیچ کسی نیست که در زندگی ناامید نشود، برخی بیشتر از دیگران، اما همه تجربه می کنند. وضعیتتان را نرمال بدانید

 2.به جای نشستن در این وضعیت، ادراکتان را تغییر دهید: چارچوب دهی مجدد یعنی موقعیت را از تمام ابعاد ببینید. ناامیدی خود را مثل یک روزنامه نگار بنویسید. سعی کنید هیجانتان را از آنچه اتفاق افتاده جدا کنید تا قدرت شخصی بیشتری پیدا کنید.

 3.خودگویی هایتان را تغییر دهید: به جای اینکه بدترین چیزها را به خودتان بگویید، زبانتان را برای چیزهای بهتر تغییر دهید؛ "این اتفاق افتاده است و الان باید ببینم گام بعدی چیست" یا "ناامیدی برای همه اتفاق می افتد اما چه کسی مجبورم کرده در ناامیدی بمانم؟ من توانم اگر بخواهم کار متفاوتی انجام دهم". هرزمان صدایتان را شنیدید که می گفتید" آخر دنیاست یا نمیتوانم از این وضع عبور کنم" یا "من یک آدم بدبخت و بد شانسم"، اجازه دهید این عبارات شروع کننده عبارت های مثبت تر باشید.

 4.برنامه بریزید: برنامه داشتن برای حرکت به جلو وقتی اوضاع خراب است و احساس می کنید گیر کرده اید اهمیت دارد. برنامه های بزرگ نریزید(به کشور دیگری می روم و زندگی را از سر شروع می کنم) مگر اینکه واقعا اراده انجام این کار را داشته باشید و انجام دهید. در عوض گام های کوچک بردارید؛ قدم هایی که بتوانید آنها را انجام دهید. تجربه موفقیت می تواند احساس خوب و اعتماد به نفس به شما بدهد

 زندگی همیشه شما را امتحان می کند و وقتی از یک روش ناامید می شود مهارت های خود را بیشتر کنید و به زندگی ادامه دهید. یادتان باشد این ناامیدی به خاطر بالا و پایین های زندگی است نه تراژدی های بزرگ. اگر آسیب های جدی را تجربه کرده اید، کمک حرفه ای بگیرید.

حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است: 
فلاکسینگتون، بورلی. (1397).مقابله با ناامیدی در زندگی. عاطفه محمدصادق (مترجم). برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی HTTP://MRMZ.IR/ 
مطلب قبلی کنار آمدن با رئیس سخت
مطلب بعدی وقتی دیگران شما را نا امید و غمگین می کنند چطور از خودتان مراقبت کنید
چاپ
1308 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x
اخبار و رویدادهای جدید
0 9490

کارگاه های عموم

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی