مقالات روانشناسی: مطالب علمی روانشناسی متخصصان و عموم

ویژه مطالعه

 

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، در راستای بخشی از رسالت خود که همانا ارتقای دانش روانشناختی متخصصان و نیز عموم مردم به ویژه مراجعان مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره می باشد، قصد دارد مطالبی را با عنوان ویژه مطالعه فراهم و انتشار نماید. از مخاطبان محترم سایت مرکز انتظار می رود گاه گاهی به این صفحه از سایت مراجعه نمایند و از همکاران متخصص مرکز و دیگر اعضای حرفه انتظار می رود نسبت به تهیه و ارسال مطالب اقدام نمایند تا با نام خودشان در سایت منتشر شود.

 

 

نگران نوجوانتان هستید؟شش روش برای مقابله با نگرانی
نگران نوجوانتان هستید؟شش روش برای مقابله با نگرانی
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

نگران نوجوانتان هستید؟شش روش برای مقابله با نگرانی

سوزان نیومن
مترجم: عاطفه محمدصادق
(این متن به سفارش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی تهیه و تنظیم شده است)

1.چه یک نوجوان داشته باشید یا بیشتر، اول به خاطر احساساتی که دارید با خودتان مهربان باشید. نیازی نیست خودتان را اذیت کنید. شما می خواهید فرزندتان در امنیت باشد و این کاملا قابل درک است

 2.با ترس های خاصتان مواجه شوید. مثلا آیا از مرگ فرزندتان در تصادف رانندگی می ترسید؟ از این می ترسید که فرزندتان کاری احمقانه انجام دهد و بازداشت شود؟وقتی ترس خاص خود را مشخص کردید، شواهدی جمع کنید که  احتمال وقوع این اتفاق را نشان دهد. لازم نیست ساعت ها وقت صرف کنید؛ 5 دقیقه سرچ در گوگل به شما اطلاعات خوبی می دهد. مثلا گزارش سازمان بهداشت جهانی میزان مرگ و میر نوجوانان 10 تا 19 ساله را 10 نفر از 100هزار نفر در هر روز نشان می دهد یعنی چیزی حدود یک هزارم درصد. این گزارش نشان می دهد که احتمال مرگ نوجوان شما خیلی کم است. شاید مواجهه خودتان با ترس هایتان در کوتاه مدت ترستان را بالا ببرد اما در بلند مدت اضطرابتان را کاهش می دهد.

 3.وقتی به نگرانی هایتان واقع بینانه تر نگاه می کنید می توانید روش هایی برای کاهش خطر آنها پیدا کنید. مثلا برای نوجوانان 18 تا 20 ساله، تصادف یک نگرانی واقع بینانه است. شاید بتوانید حتی بعد از دریافت گواهینامه هر سه ماه یکبار برای آموزش رانندگی با او بیرون بروید تا رفتارهای منفی رانندگی او را از بین برید. نگرانی بیش از حد باعث فلج شدن می شود و کمکی به کاهش خطر نمی کند

 4.در مورد چیزهایی که نگرانید به فرزندتان اطلاعات لازم را بدهید حتی اگر مسائلی هستند که نمی خواهید مطرحشان کنید مثل روابط جنسی یا مصرف مواد

 5.در نظر داشته باشید در حالیکه وقوع فاجعه بعید است اما شاید لازم باشد با موقعیت های نسبتا منفی مقابله کنید.چه این موقعیت قلدری در مدرسه باشد یا شکست در امتحان یا اضطراب امتحان.بهترین رویکرد این است که نگرانی هایتان را تصور کنید. اگر فلان اتفاق افتاد فلان کار را خواهم کرد و این حتی می تواند شامل حمایت روانی از فرزندتان باشد. مطمئن باشید توانایی مقابله با هر موقعیتی را دارید حتی اگر کاملا احساس خوبی نکنید و کاملا موفق به حل آن نشوید اما آماده اید که با چالش ها مقابله کنید.

 6.بزرگ شدن فرزندتان را در نظر بگیرید.شما به عنوان پدر و مادر نمی توانید دیگر با او مثل کودک برخورد کنید. حواستان باشد نگرانی های کودکی خود را با اضطرابی که در مورد فرزندتان دارید مخلوط نکنید. احساسات و افکارتان را بدون قضاوت تصدیق کنید

حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است: 
نیومن، سوزان. (1397).نگران نوجوانتان هستید؟6 روش برای مقابله با نگرانی. عاطفه محمدصادق (مترجم). برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی HTTP://MRMZ.IR/ 
مطلب قبلی پنج روش برای معنا دادن به رویدادهای سخت زندگی
مطلب بعدی صدای مزاحم درونتان را چطور تغییر دهید؟
چاپ
1074 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x
اخبار و رویدادهای جدید
0 9490

کارگاه های عموم

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی