مقالات روانشناسی

02188230956 تا 8  - 09109187028
کانال تلگرام تخصصی  -  کانال تلگرام عموم

ویژه مطالعه

 

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، در راستای بخشی از رسالت خود که همانا ارتقای دانش روانشناختی متخصصان و نیز عموم مردم به ویژه مراجعان مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره می باشد، قصد دارد مطالبی را با عنوان ویژه مطالعه فراهم و انتشار نماید. از مخاطبان محترم سایت مرکز انتظار می رود گاه گاهی به این صفحه از سایت مراجعه نمایند و از همکاران متخصص مرکز و دیگر اعضای حرفه انتظار می رود نسبت به تهیه و ارسال مطالب اقدام نمایند تا با نام خودشان در سایت منتشر شود.

 

 

نگران چیزهایی که نمی توانید تغییر دهید نباشید

نگران چیزهایی که نمی توانید تغییر دهید نباشید
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

نگران چیزهایی که نمی توانید تغییر دهید نباشید

امی مورین
مترجم: عاطفه محمدصادق
(این متن به سفارش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی تهیه و تنظیم شده است)

برخی افراد که در برابر پذیرش این حقیقت مقاومت می کنند کنترل گر می شوند. آنها دیگران را مجبور می کنند تغییر کنند. آنها فکر می کنند اگر روی دیگران و موقعیت ها کنترل کافی به دست بیاورند می توانند از رخداد اتفاقات بد جلوگیری کنند. عده ای دیگر می دانند نمی توانند جلوی اتفاقات بد را بگیرند اما بهرحال نگران اند. آنها به خاطر هرچیزی از حوادث طبیعی گرفته تا بیماری های صعب العلاج پریشان حال می شوند. نگرانی های آنها ذهنشان را مشغول می کند اما در نهایت وقت و انرژی شان را هدر می دهند چون نگرانی هیچ فایده ای ندارد.

 اگر متوجه شدید که با نگرانی در مورد مسائل غیرقابل کنترل وقتتان را هدر می دهید، این 5 موضوع می تواند کمک کند:

 1.مسائل غیرقابل کنترل را مشخص کنید: وقتی نگران بودید چند لحظه صبر کنید و موضوعی که خارج از کنترلتان است بررسی کنید. شما نمی توانید جلوی طوفان را بگیرید اما می توانید آماده آن شوید. شما نمی توانید نحوه رفتار دیگران را کنترل کنید اما می توانید واکنش خودتان را مدیریت کنید. وقتی تمرکزتان را روی چیزهایی که قابل کنترل اند می گذارید موثرتر خواهید بود.

 2.روی تاثیرتان متمرکز شوید:شما می توانید روی افراد و شرایط تاثیر بگذارید اما نمی توانید چیزی را مجبور کنید.مثلا می توانید امکانات لازم را برای فرزندتان فراهم کنید اما نمی توانید او را مجبور کنید نمره عالی بگیرد. می توانید یک مهمانی خوب ترتیب دهید اما نمی توانید کاری کنید به همه خوش بگذرد. برای داشتن تاثیر بیشتر، روی تغییر رفتارتان تمرکز کنید. وقتی نگران انتخاب های دیگران هستید، عقایدتان را مطرح کنید اما فقط یکبار. سعی نکنید افرادی که نمی خواهند تغییر کنند تغییر دهید.

 3.ترس هایتان را بشناسید:از خودتان بپرسید می ترسید چه اتفاقی بیفتد: آیا یک فاجعه را پیشگویی می کنید؟ آبا به توانایی خودتان در مقابله با ناامیدی شک دارید؟معمولا بدترین سناریوها به آن غم انگیزی که شما تصور می کنید نیست. فرصت خوبی است که بفهمید قوی تر از چیزی هستید که فکر می کنید. گاهی افراد ذهنشان مشغول فکرهایی این چنین است:نباید اجازه دهم کارم شکست بخورد. ولی فکر نمی کنند اگر در کار شکست بخورم بعدش چه کار باید بکنم؟ با تایید اینکه می توانید بدترین اتفاق ممکن را مدیریت کنید انرژی تان را به اقدامات سازنده تری جاری می کنید.

 4.بین نشخوار فکری و حل مسئله تمایز قائل شوید:مکالمات بی پایان ذهنی با خودتان مفید نیست. اما حل مسئله مفید است. از خودتان بپرسید آیا فکر کردن به فلان مسئله به حل شدن آن کمک می کند یا نه. حواستان باشد مسئله را نشخوار فکری نکنید. در عوض به راه حل های مسئله فکر کنید.

 5.برنامه ای برای مدیریت استرس داشته باشید
:ورزش، تغذیه سالم و خواب کافی چند روش ساده برای مراقبت از خودتان است. همچنین مدیتیشن، تفریح با دوستان هم می تواند مفید باشد.راهبردهای مقابله ای ناسالم مثل غر زدن یا سیگار کشیدن را حذف کنید

حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است: 
مورین، امی. (1397).نگران چیزهایی که نمی توان تغییر داد نباشید. عاطفه محمدصادق (مترجم). برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی HTTP://MRMZ.IR/ 
Previous Article در روزهای سخت چطور تاب آور باشیم؟
Next Article شش اشتباه بزرگ رابطه؛ آیا این رفتارها را انجام می دهید؟
چاپ
143 به این مطلب امتیاز دهید:
2/0

دیدگاه خود را درج فرمایید

نام:
پست الکترونیک:
دیدگاه:
تصویر امنیتی
تصویر نمایش داده شده در بالا را در فیلد پایین وارد نمایید
افزودن دیدگاه

تسهیلات و تخفیف ها

 

تسهیلات مرکز زندگی برای توسعه­ی آموزش حرفه­ای روانشناسان و مشاوران

به لطف خدا و پشتیبانی متخصصان توانمند و نام­آور و در سایه استقبال در خور توجه دانشجویان و دانش­آموختگان روانشناسی کشور، گام های سودمندی را در آموزش حرفه­ای روانشناسی برداشته است.

با توجه به درخواست شرکت­کنندگان در کارگاه­های آموزشی و به منظور تسهیل حضور همکاران بیشتری از حرفه، مرکز زندگی در نظر گرفته است تسهیلات زیر را برای شرکت در کارگاه های آموزشی تخصصی روانشناسی زمستان ۱۳۹5 اعمال نماید.

     1-به دلیل جایگاه رفیع فعالان عرصه آموزش، مشاوران شاغل در وزارت آموزش و پرورش  می­توانند در دو کارگاه      تخصصی از تخفیف ۱۰ درصدی برخوردار شوند.

2-برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به ازای هر کارگاه تخصصی تخفیف ۱۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

3-  چنانچه فردی تمایل به شرکت در بیش از یک کارگاه داشته باشد به ازای کارگاه­های دوم به بعد ۵ درصد تخفیف اعمال خواهد شد.

4-روانشناسان و مشاوران معرفی شده از کلیه ارگان­ها  و سازمان­ها، در صورتی که حداقل ۵ نفر باشند، به ازای هر کارگاه تخصصی تخفیف ۱۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

 

تبصره: استفاده از تسهیلات بند ۲ و ۳ به صورت همزمان بلامانع است.

 


دریافت گواهی ها از طریق پست

تسهیلاتی جدید برای شرکت کنندگان شهرستان ها

با توجه به اینکه گواهی شرکت در کارگاه ها با یک فاصله زمانی از سازمان نظام روانشناسی دریافت می شود بر این اساس مرکز زندگی در نظر گرفته است برای افراد متقاضی کارگاه­های آتی که مقیم شهرستان ها هستند در صورت علاقمندی آنها با اخذ وجهی، مقدمات ارسال پستی گواهی­ ها را فراهم آورد.  

پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی





 

اخبار و رویدادهای جدید

کارگاه های عموم

0 6924

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
دات نت نیوک فارسی - دی ان ان فارسی - DnnExpert - DNN Farsi - DotNetNuke Farsi