مقالات روانشناسی: مطالب علمی روانشناسی متخصصان و عموم

ویژه مطالعه

 

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، در راستای بخشی از رسالت خود که همانا ارتقای دانش روانشناختی متخصصان و نیز عموم مردم به ویژه مراجعان مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره می باشد، قصد دارد مطالبی را با عنوان ویژه مطالعه فراهم و انتشار نماید. از مخاطبان محترم سایت مرکز انتظار می رود گاه گاهی به این صفحه از سایت مراجعه نمایند و از همکاران متخصص مرکز و دیگر اعضای حرفه انتظار می رود نسبت به تهیه و ارسال مطالب اقدام نمایند تا با نام خودشان در سایت منتشر شود.

 

 

فرزندپروری
0 39

تغییر کن تا کامروا شوی!

نقشۀ راه توانمندی

برای این که اوضاع تغییر کند، یکی باید یک جایی کاری متفاوت انجام بدهد؛ شاید آن یک نفر شما باشید یا گروه شما باشید. آن فرد یا گروه را تصور کنید.

هر انسانی در وجودش یک فیل هیجانی و یک سوارکار منطقی دارد و برای تغییر کردن  این بخش بایستی با هم سازگار بشوند. چگونه؟ از طریق طی کردن سه مرحله و طی کردن هر مرحله نیازمند برداشتن سه گام است.
 

0 193

سه حقیقت شگفت انگیز درباره روان‌درمانی که شما و دکترتان باید بدانید

این مقاله برای کسانی است که به کمک گرفتن فکر می کنند. شاید سردرگم باشید، مطمئن نیستید پیش چه کسی باید بروید و در جستجوی چه چیزی باید باشید. یا شاید قبل از اینکه بخواهید برای مشکلات هیجانی خود دارو مصرف کنید بخواهید شانس خود را برای روان درمانی/مشاوره امتحان کنید.

در این مقاله مواردی که لازم است بدانید آورده شده است.

0 245

دروغگویی در کودکان ... راهکارهایی برای توقف آن

کودک شما به اشتباه عروسک خواهرش را خراب می کند. وقتی از او سوال می کنید او کل اتفاق را انکار می کند. احتمالا شما از دست او به خاطر دروغی که گفته، عصبانی خواهید شد.

اگر شدیدا احساس می کنید که وقتی کودکتان کاری را اشتباه انجام داده، باید مجازات شود، بیایید و قضیه را آسان تر بگیرید.

0 337

بهانه هایی برای خیانت(چرا به آنها بهانه می گوییم؟)

بسیاری از افراد بهانه های مختلفی برای خیانت خود می آورند و صرف نظر از کاری که انجام داده اند خود را متقاعد می کنند که کار اشتباهی انجام نمی دهند و ازدواج آنها به بن بست رسیده است. اغلب افراد( به خصوص مردان) از کار خود با جمله هایی مثل زیر دفاع میکنند:

0 445

از خودم بدم میاد

درباره بدنتان چه احساسی دارید؟
اگر هنگام جواب دادن به این سوال فورا لبخند نمی زنید و نمی گویید:"عالی" نگران نشوید. تنها نیستید.

0 1018

در روزهای سخت چطور تاب آور باشیم؟

وقتی بلاتکلیفی و عدم اطمینان دنیای شما را تکان می دهد، شما نگران این می شوید که کدام مسیر را انتخاب کنید، چه تصمیمی بگیرید یا چه واکنشی نشان دهید. برای بعضی از ما که انعطاف پذیری لازم را نداریم می تواند فلج کننده باشد.
0 934

چگونه به فرزندتان کمک کنید تا سال تحصیلی بی دردسری را شروع کند؟

تصور کنید چه احساسی خواهید داشت وقتی که فرزندتان را در مدرسه جدیدی ثبت نام کرده اید. احتمالا شما یا فرزندتان مقداری نگران مدرسه جدید هستید. به عنوان پدر و مادر او چه کمکی می توانید بدهید تا احساس اضطراب کمتری داشته باشند؟

0 1155

صدای مزاحم درونتان را چطور تغییر دهید؟

چه به خودتان بگویید:هیچوقت پیشرفت نمی کنم یا فکر کنید: مردم فکر میکنند من عجیب و غریبم، خودگویی های منفی روی احساس و رفتار شما تاثیر می گذارند. در واقع مکالمه ای که شما با خودتان دارید روی زندگی شما اثر دارد.
  مثلا شخصی را تصور کنید که فکر می کند: من بی عرضه ام و هیچ کس نمی خواد با من حرف بزنه. برای مقابله با بی عرضگی، این فرد از صحبت با دیگران دوری می کند و تعاملاتش را محدود می کند. در نتیجه مردم فکر میکنند این آدم بی عرضه است و باور او در مورد خودش تایید می شود.
0 1074

نگران نوجوانتان هستید؟شش روش برای مقابله با نگرانی


  همه والدین در هر سنی نگران فرزندشان هستند اما در نوجوانی این نگرانی بیشتر می شود.اضطراب والدین توسط بچه ها جذب می شود و برای زندگی در دنیای پیچیده کمکی به آنها نمی کند.
0 1464

پنج روش برای معنا دادن به رویدادهای سخت زندگی

ما ترجیح می دهیم لذت ببریم ورای درد، شاد باشیم ورای غم و تجارب مثبت داشته باشیم ورای منفی ها. اما تجارب منفی ممکن است واقعا در درازمدت باعث شادی ما شوند؟ برخی تحقیقات نشان می دهند که بله، ما می توانیم به جای اینکه اجازه دهیم اتفاقات منفی ما را غمگین کنند از آنها استفاده کنیم. در حقیقت هر تجربه ای(از مسائل کوچک مثل دعوا با پارتنر عاطفی تا چیزهای بزرگ مثل از دست دادن رابطه عاطفی) توان این را دارد که به ما حس معنای بزرگی از زندگی بدهد.
0 1401

شش راهکار برای کنار آمدن با اعضای دشوار خانواده

آدم های سخت خواه نا خواه، همه جا هستند.کاملا بدیهی است که هرکسی در زندگی با فردی چالش برانگیز مواجه می شود و باید راهی برای مقابله با آنها پیدا کند. شاید فکر کنید چرا وقتی باعث ناراحتی ما می شوند به خودمان زحمت بدهیم؟ اما اینکار ساده نیست گاهی مجبوریم آدم های اطراف را تحمل کنیم.
0 1364

3 نکته برای کاهش استرس

بسیاری از افراد به آثاری که استرس بر آن ها دارد، عادت می کنند طوری که دیگر بر علایم آن آگاه نیستند. اغلب استرس به صورت نشانه های بدنی (سردرد، مشکلات گوارشی، تنش عضلانی) یا نشانه های شناختی (همچون کاهش تمرکز یا دشواری در به خاطر آوردن اطلاعات) ، تغییر در خلق و خو (احساس ناامیدی، اقسردگی و نگرانی) و تغییرات رفتاری (پرخوری، عقب نشینی و اجتناب از انجام فعایت ها، تغییر در خواب، سو استفاده مواد) خود را نشان می دهد.
0 1425

وقتی دیگران شما را نا امید و غمگین می کنند چطور از خودتان مراقبت کنید

اگر انسان باشید، زمان هایی پیش می آید که دیگران باعث ناامیدی و ناراحتی شما شوند. چه دوستی که در لحظه آخر قرارتان را کنسل می کند، همسایه ای که رفتار بدی نشان می دهد، اعضای خانواده به مناسبت ها اهمیتی نمی دهند، همکارتان شما را جلوی اتوبوس هول می دهد، شریکتان خیانت می کند و خیلی از وقایع دیگر که در واقع به ما نشان می دهد ناامیدی یک حقیقت زندگی است. 
RSS
اخبار و رویدادهای جدید
0 9490

کارگاه های عموم

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی