مرکز مشاوره

02188230956 تا 8  - 09109187028
کانال تلگرام تخصصی  -  کانال تلگرام عموم
/Portals/5/EasyDNNRotator/997/News/aid13151315یتنب8زتزاینستاگرام.jpg ارایه خدمات در زمینه مشاوره تحصیلی

ارایه خدمات در زمینه مشاوره تحصیلی

در این مرکز خدمات مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته، ویژه داوطلبان کنکور انچام می پذیرد.
/Portals/5/EasyDNNRotator/997/News/aid1326love-heart-hand-romantic2-620x350.jpg دوره های رایگان آموزش پیش از ازدواج

دوره های رایگان آموزش پیش از ازدواج

ثبت نام دوره های آموزش پیش از ازدواج آغاز شد.
/Portals/5/EasyDNNRotator/997/News/aid13181318group-circle.png گروه درمانی در مرکز مشاوره زندگی آغاز شد.

گروه درمانی در مرکز مشاوره زندگی آغاز شد.

/Portals/5/EasyDNNRotator/997/News/aid1298imagesEYKJVBVR.jpg صفحه مطالعه عموم

صفحه مطالعه عموم

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی، قصد دارد مطالبی را با عنوان ویژه مطالعه عموم فراهم و انتشار نماید. از مخاطبان محترم سایت مرکز انتظار می رود گاه...
/Portals/5/EasyDNNRotator/997/News/aid1286c01f001.jpg آشنایی با درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

آشنایی با درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

  بخش مطالعه متخصصان سایت مشاوره زندگی با این هدف به وجود آمده است که با فراهم کردن مطالبی مفید و نو (حداقل برای جامعه  روانشناسی...

فهرست و مشخصات کارگاه های آموزشی ویژه متخصصان

RSS

کلاس ها و کارگاه های آموزشی روانشناسی ویژه عموم

RSS

ویژه مطالعه، به تفکیک متخصصان و عموم (به توضیح مقابل گروه توجه شود)

چگونه از خود انتقاد گری بکاهیم و تغییرات واقعی ایجاد کنیم؟
Anonym
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

چگونه از خود انتقاد گری بکاهیم و تغییرات واقعی ایجاد کنیم؟

 لیزا فایرستون
مترجم: عاطفه محمدصادق
 (این متن به سفارش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی تهیه و تنظیم شده است)

 منظور از خود انتقاد گری یک تفکر مثبت یا واقع بینانه برای بهتر شدن نیست. منظور از آن، باور مرکزی عمیق و تاریکی است مبنی بر اینکه من اصلا خوب نیستم. برای خیلی از ما، این منتقد درونی در روانمان تثبیت شده و به سختی می توانیم آن را تشخیص دهیم. اما وقتی از خودمان انتقاد می کنیم متوجه قدرتمند بودن و شدت آن می شویم. مطالعاتی در سال 2016 نشان داده است که یک زن به طور متوسط روزی هشت بار از خودش انتقاد می کند. خود انتقاد گری پیش بینی کنندۀ قوی افسردگی است و مطالعات متعددی نشان داده اند که این مسئله توانایی ما در دستیابی به اهدافمان را به شدت محدود می کند. بنابراین اگر فکر می کنید این ندای درونی برای شما منبع تحرک و انگیزش خواهد بود تا عملکرد بهتری داشته باشید، یک بار دیگر فکر کنید چون منتقد درونی عملا و نهایتا شما را محدود می کند.

 منتقد درونی‌تان را بشناسید:
هرچقدر برای نشخوار ذهنی افکار مخرب یا گوش دادن به این متقد درونی زمان بگذاریم وقت خود را هدر داده ایم. منتقد درونی با توصیه های وحشتناکی که برایمان دارد، ما را از اهدافمان دور می کند. اگر بخواهید سبک زندگی سالم تری در پیش بگیرید ممکن است بگوید:"امروز نه، از فردا شروع کن. امروز خیلی خسته ای" اگر می خواهید رابطه ای را شروع کنید می گوید:"با او سرد برخورد کن. اجازه نده احساست رو بدونه. اگر کسی واقعا تورو بخواد دنبالت میاد". همۀ این توصیه های غیر دوستانه مانع رسیدن ما به آنچه می خواهیم می شود و البته  این "صدا" برای ما مجازات های بزرگی در نظر دارد"اه، چقدر چاق و تنبل شدی. کل روز نشستی. به خودت نگاه کن، وحشتناک شدی" یا "می بینی؟ داری میمیری و اون هرگز اسمت رو نمیاره. اصلا تورو دوست نداره. هیچکس تورو دوست نداره" وقتی به منتقد درونمان اجازه می دهیم حرف بزند در واقع از دشمن داخلی خودمان طرفداری کرده ایم. همه ما به دو بخش خود واقعی و ضد خود تقسیم می شویم. خود واقعی، تجارب مثبتی است که از خودمان داریم و ضد خود، قسمتی است که از تجارب دردناک ما بر می خیزد که در آن شاهد انتقاد، شرم یا رنجش بوده ایم و آنها را به سمت خودمان درون فکنی کردیم. برای رهایی از این دشمن درونی، باید به محض اینکه شروع به صحبت می کند آن را تشخیص دهیم، نگرش مهربانانه تر و واقعی تری به خودمان اتخاذ کنیم و نظرات و توصیه های وحشتناکش را نادیده بگیریم.

 شفقت ورزیدن به خود را دریابید:
  خوشبختانه، می توانیم نگرش مطلوب تری نسبت به خودمان اتخاذ کنیم که بتواند به عنوان پادزهر برای منتقد درونی مان عمل کند. اسم این نگرش "شفقت خود" است. تحقیقات نشان داده اند که آموزش شفقت ورزیدن به خود در کاهش خودانتقاد گری موثر است. به علاوه، شفقت خود انگیزۀ ما را برای رسیدن به اهدافمان کم نمی کند. بر عکس، تحقیقات دکتر کریستین نف، نشان داده شفقت ورزیدن به خود باعث تغییرات واقعی بیشتری می شود. شفقت خود به هیچ وجه شبیه قربانی بودن نیست. به جای داشتن نگرش "منِ بدبخت"، افرادی که شفقت خود دارند می دانند رنجی که می کشند بخشی از شرایط انسان بودن است. آنها نگرش مهربانانه ای به خودشان دارند و با خودشان مثل یک دوست برخورد می کنند. شخصی که به خودش شفقت می ورزد از حال آگاه است و بیش از حد درگیر افکار و احساساتش نمی شود. این شخص در چالش ها موفق تر عمل می کند، راه حل های بهتری پیدا می کند.

 تمرین مراقبۀ توجه آگاهانه:
 توجه آگاهی تمرینی است که به ما فرصت می دهد با افکار و احساساتمان بدون هیچ قضاوتی سر کنیم. توجه آگاهی یعنی از تجارب دردناکمان آگاه باشیم؛ نه از آنها غفلت کنیم و نه نشخوار کنیم. یعنی با استفاده از حواس پنجگانه در لحظه حال باشیم و به افکارمان به عنوان یک فکر نگاه کنیم نه واقعیت. وقتی روی نقص هایمان تمرکز می کنیم به دردسر می افتیم. در خودارزیابی، خود انتقاد گری و حتی نفرت از خود، خودمان را گم می کنیم. این رفتارها منجر به رفتارهای خود مخرب می شوند. توجه آگاهی به ما کمک می کند مچ این افکار را قبل از اینکه ما را در خود غرق کنند بگیریم.    

حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است:
فایرستون، لیزا. (1395).  چگونه از خود انتقاد گری بکاهیم و تغییرات واقعی ایجاد کنیم؟. عاطفه محمدصادق (مترجم). برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی http://mrmz.ir/    
Previous Article زندگی سخت است اما اگر این سه واقعیت تلخ را در آغوش بگیرید هنوز هم می توانید از آن لذت ببرید
Next Article پنج روش برای خاتمه دادن به دعواهای زناشویی
چاپ
164 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

دیدگاه خود را درج فرمایید

نام:
پست الکترونیک:
دیدگاه:
تصویر امنیتی
تصویر نمایش داده شده در بالا را در فیلد پایین وارد نمایید
افزودن دیدگاه

اخبار و رویدادهای جدید

RSS

آخرین مطالب سایت

RSS

تسهیلات و تخفیف ها

 

دریافت گواهی ها از طریق پست

تسهیلاتی جدید برای شرکت کنندگان شهرستان ها

با توجه به اینکه گواهی شرکت در کارگاه ها با یک فاصله زمانی از سازمان نظام روانشناسی دریافت می شود بر این اساس مرکز زندگی در نظر گرفته است برای افراد متقاضی کارگاه­های آتی که مقیم شهرستان ها هستند در صورت علاقمندی آنها با اخذ وجهی، مقدمات ارسال پستی گواهی­ ها را فراهم آورد.  

پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی از  طریق پیامک:

دریافت اخبار کارگاه ها از طریق پیامک

 

جستجو در سایت مرکز مشاوره زندگی

راهنمای جستجو
نوع مثال نکات
فازی سلام~ عباراتی که به لغت "سلام" نزدیک هستند، به عنوان مثال "کلام"
شامل عبارت سوز* عباراتی که با لغت "سوز" شروع می شوند، به عنوان مثال "سوزناک" و همچنین خود لغت "سوز"
عین لغت فرسیکا عباراتی که دقیقا شامل لغت "فرسیکا" هستند
عین عبارت "مرجع متخصصین دی ان ان" عباراتی که دقیقا شامل عبارت "مرجع متخصصین دی ان ان" هستند
یا پورتال سوئیت مواردی که شامل لغات "پورتال" یا "سوئیت" و یا هر دو هستند.
پورتال یا سوئیت
و +پورتال +سازمانی مواردی که شامل لغات "پورتال" و "سازمانی" هستند
ترکیبی (فنآوری یا خلاقیت) و فرسیکا مواردی که شامل لغت "فرسیکا" بوده و همچنین بایستی شامل لغات "فنآوری" و/یا "خلاقیت" باشند
تعداد نتایج در هر صفحه:
select
این گزینه نشانگر برچسب های مورد استفاده برای محدود کردن نتایج جستجو می باشد.
این گزینه نشانگر فیلتر زمانی مورد استفاده برای محدود کردن نتایج جستجو می باشد.
select
این گزینه فیلتر مورد استفاده برای محدود کردن نتایج جستجو می باشد.
select
این گزینه نشانگر کلیدواژه های مورد نظر می باشد که نتایج جستجو بایستی دقیقا شامل آنها باشند.

متخصصان مرکز مشاوره زندگی

دات نت نیوک فارسی - دی ان ان فارسی - DnnExpert - DNN Farsi - DotNetNuke Farsi