ویژه مطالعه برای عموم




مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی
، قصد دارد مطالبی را با عنوان ویژه مطالعه عموم فراهم و انتشار نماید. از مخاطبان محترم سایت مرکز انتظار می رود گاه گاهی به این صفحه از سایت مراجعه نمایند و از همکاران متخصص مرکز و دیگر اعضای حرفه انتظار می رود نسبت به تهیه و ارسال مطالب اقدام نمایند تا با نام خودشان در سایت منتشر شود.

 

از خودم بدم میاد
از خودم بدم میاد
مدیر سایت
/ دسته بندی ها: مطالعه برای عموم

از خودم بدم میاد

مترجم: عاطفه محمدصادق(این متن به سفارش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی تهیه و تنظیم شده است) 
امروزه این مشکل به خصوص برای زنان بسیار شایع است. اگر احساس می کنید جذاب نیستید این مقاله را بخوانید.

مهم نیست سایز شما چند است، شما همیشه لایق عشق و احترام به خصوص از سمت خودتان هستید!

 تصویر بدن چیست؟
 ادراک فرد از وضعیت ظاهری خودش و افکار و احساسات ناشی از این ادراک.

 بهبود تصویر بدن می تواند کار سختی باشد اما قطعا امکان پذیر است. در ادامه چند پیشنهاد برای اینکه تصویر مثبت تری از بدن خود داشته باشید آورده شده است: 1
.روی ویژگی ها، مهارت ها و استعدادهایتان تمرکز کنید 2
.هرروز جملات مثبتی به خود بگویید 3
.خودگویی های منفی را بشناسید 4

.یادتان باشد، عکس های فیسبوک و اینستاگرام برای طیف وسیعی از مردم غیرواقعی و غیرقابل دستیابی اند(و حتی برای خود سوژه عکس هم همینطور.خدا خیرت بدهد فوتوشاپ!)

چطور نسبت به خودمان حس بهتری داشته باشیم؟
 بزرکترین کاری که می توانید برای خودتان انجام دهید این است که دست از مقایسه بردارید.  صرفا به این دلیل که شبیه سوپرمدل ها نیستید به این معنا نیست که باید در خلوت خودتان بمیرید. روش های زیر را نیز در نظر بگیرید: 1.قدردان بدنتان باشید که هر لحظه به شما کمک می کند 2.ده چیزی که در خودتان دوست دارید بنویسید 3.یادتان باشد زیبایی واقعی عمیق تر از سطح پوست است 4.خودتان را به عنوان یک کل ببینید نه به عنوان دختری چاق، مردی کچل و غیره 5.با دید انتقادی به تصاویر فضای اجتماعی نگاه کنید

همچنین گاهی افکاری در خصوص شرایط زندگی داریم که باید به آنها شک کنیم. مثلا افرادی که مشکلاتی در خصوص تصویر بدنشان دارند احتمالا چنین افکاری به ذهنشان می رسد: 1.اگر دیگران خود واقعی مرا ببینید ترکم می کنند 2.اگر من در خودم مشکلی می بینم پس حتما دیگران هم می بینند 3.اگر جذاب باشم ارزش بیشتری دارم وقتی فکرهای ناسالم خود را شناسایی کردید آنها را به فکرهای سازگار تغییر دهید. 1.از خودتان بپرسین:"این فکر از کجا آمده است؟چرا اینطور فکر می کنم؟ 2.از خودتان بپرسید:"این فکر چه اثری بر زندگی من دارد؟ 3.از خودتان بپرسید:" این فکر چطور غیرواقعی و غیرمفید است؟ 4.حال فکرهای متعادل تری جایگزین قبلی ها کنید. 5.در نهایت از خودتان بپرسید "چطور می توانم این فکر جدید را روزانه تمرین کنم؟  


حقوق معنوی محفوظ و ذکر منبع با کتاب‌شناسی زیر بلامانع است: آکرمن، کارتنی. (1397).درباره بدنتان چه احساسی دارید؟. عاطفه محمدصادق (مترجم). برگرفته در روز؟؟ سال؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی HTTP://MRMZ.IR/ 
منبع:positivepsychologyprogram.com

مطلب قبلی یک روش ساده برای افزایش تمرکز و استرس کمتر
مطلب بعدی بهانه هایی برای خیانت(چرا به آنها بهانه می گوییم؟)
چاپ
445 به این مطلب امتیاز دهید:
5/0

دیدگاه خود را درج فرمایید

افزودن دیدگاه

x
اخبار و رویدادهای جدید
0 9490

کارگاه های عموم

فرزند پرورری - مقابله با اهمالکاری - مدیریت خشم - ارتباط موثر بین فردی - تربیت جنسی - آموزش جراتمندی - مهارت های ارتباط موثر زناشویی

RSS
پیوستن به دریافت کنندگان پیامک های مرکز

  

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های تخصصی 

جهت دریافت اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار و کارگاه های مرکز مشاوره زندگی

 

 

 

قابل توجه علاقمندان دریافت اخبار کارگاه های ویژه عموم

جهت دریافت اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

لینک سامانه پیامکی اخبار کلاس های مرکز مشاوره زندگی